22-25 februari 2024

Biljetter

Umefolk håller till i Umeå Folkets Hus, vid Vasaplan i centrala Umeå. Huskort kan köpas under Biljettcentrums ordinarie öppettider måndag-fredag kl 12-14 samt fredag 17.30-19.30. Övriga tider samt helger kan biljetter endast köpas online via Biljettcentrum.

Det råder inte något väskförbud under Umefolk, däremot är det inte tillåtet att ta med egen mat & dryck in på Folkets Hus.

Huskort 2-dagars fredag & lördag:

Ordinarie 620 kr
Student 540 kr
Ungdomar 12-17 år 540 kr
Medlem i Umeå Folkmusikförening 540 kr
Medlem i Umeå Teaterförening 540 kr

Huskort fredag, 17.30-02.00:

Ordinarie 380 kr
Student 330 kr
Ungdomar 12-17 år 330 kr
Medlem i Umeå Folkmusikförening 330 kr
Medlem i Umeå Teaterförening 330 kr

Huskort lördag, 11.00-02.00:

Ordinarie 440 kr
Student 400 kr
Ungdomar 12-17 år 400 kr
Medlem i Umeå Folkmusikförening 400 kr
Medlem i Umeå Teaterförening 400 kr
Barn under 12 år gratis

Huskort garanterar inte plats på enskilda konserter.

Huskortet gäller för alla konserter, workshops och seminarier som äger rum i Folkets Hus. Övriga arrangemang har antingen separat entréavgift eller är gratis. Garderobsavgift och serviceavgift ingår i priset. Alkoholförsäljning sker på avgränsat område i Freja samt i Studions bar. I dessa områden gäller 18-årsgräns och du behöver ett alkoholarmband för tillträde. Dessa delas ut i entrén mot uppvisande av legitimation.

Anmälan till workshops gör via Bildas hemsida och länkade i beskrivningen till respektive workshop här på hemsidan.

Vi välkomnar varmt att ni jammar överallt i huset förutom där det stör konserterna eller inne i Frejas barområde. Ett tips är nedre teaterfoajén där vi i år har nya sittplatser.

Umefolk strävar efter att vara en nöt- och doftfri festival eftersom vi är måna om att alla ska kunna vara med. Ät inte nötter och undvik att ha på dig parfymerade produkter när du besöker festivalen. Det kommer inte serveras nötter eller finnas nötter till försäljning i huset under helgen.